Bedrijvigheid

Op 21 april heeft een diverse groep stakeholders deelgenomen aan het verkennende onderzoeksatelier. We hebben de opbrengst van dit onderzoeksatelier samengevat en een plek gegeven in de Storymap. Via deze pagina kunt u reageren op deze samenvatting.

Via deze link komt u bij de Storymap. In de Storymap staan per omgevingsthema de resultaten van het onderzoeksatelier opgesomd. We hebben deze voor uw gemak ook in onderstaande kaartjes opgesomd. Mist u een opgave of kans in deze samenvatting? Laat dan onderaan uw reactie achter. 

 

Op 21 april heeft een onderzoeksatelier plaatsgevonden met ondernemers, ketenpartners, actieve organisaties en gebruikers van het buitengebied. De belangrijkste opgaven die in dit atelier bij de deelnemers naar boven kwamen zijn:

  • Er is behoefte aan regie en aansturing voor het integraal aanpakken van opgaves in het buitengebied. Per deelgebied kunnen bepaalde indicatoren worden opgesteld om doelen te concretiseren en monitoren
  • Ondernemers willen wel verduurzamen, maar weten niet hoe: collectief verduurzamen, bijvoorbeeld gehele bedrijventerreinen in een keer, kan een oplossing zijn
  • De functie van kantoorgebouwen verschuift (mede door corona) steeds meer van werkruimte naar ontmoetingsruimte.
  • Wat te doen met (agrarische) bedrijven in het buitengebied die steeds groter worden en daarmee wellicht niet meer bij het gebied ‘passen’?
  • Wat is de rol van de gemeente in het creëren van (nieuwe) economische dragers? Wil de gemeenschap dat een veld vol koeien straks misschien een energieproductielandschap is?

0  reacties

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.